Keskustelu

« aihelistaan

Pohjoismainen maaottelu ja ECTO 2019


  • nimimerkki

    Pinja

    19.8.2019 klo 13:18
    Pohjoismainen joukkuemaaottelu pidetään Ruotsissa Göteborgin tienoilla 5.-6. lokakuuta. Maaotteluun pääsee virallisten maajoukkueiden ulkopuolella osallistumaan kuka vaan vapaasti.Lisätietoja etusivun seuraavien tapahtumien listan tapahtumasivulla, josta linkki eventoriin ja kilpailukutsuun.

    Jos joku miettii matkajärjestelyitä, niin minulla olisi tarjota naispuoliselle (sekä naisoletettu että muu itsensä naiseksi tunteva kelpaa) henkilölle vapaa sänky (erotettavissa, ei parisänky) kahden hengen huoneesta Landvetter Airport Hotellista hintaan 85 €/2 yötä (pe 4.-su 6.10). Muidenkin kannattaa huomioida bulletin 1:ssä oleva linkki tämän hotellin tarjoukseen (2 yötä yhden hinnalla).

    Myös vuokra-autokimppakavereita etsin, en ole itse vielä varannut autoa. Kuljen lentäen Turku- Göteborg (Landvetterin lentokenttä), jonne kone saapuu 4.10. klo 20.30 ja josta kone lähtee su 6.10. 19.35. Täytyi oikein varata kallis ruumamatkatavara, kun on viime vuoden voittopokaali kuljetettavana, ja kyllä sille pitää paluukyytikin olla.

  • nimimerkki

    Pokaali

    19.8.2019 klo 13:53
    Luultavasti Pekan Renault matkaa myös maaotteluun, joten minua varten järjestynee tilava kyyti.

  • nimimerkki

    Juha

    19.8.2019 klo 14:28
    Terve Pokaali. Löytyykö viereltäsi Renaultista paluumatkalle tilaa ECTO-pokaalille? Se kun erittäin suurella todennäköisyydellä matkaa Slovakiasta Göteborgin kautta Enoon tai Lietoon.

  • nimimerkki

    Pokaali

    19.8.2019 klo 20:24
    Otan ECTO-pokaalin mielelläni kainalooni, vaikka pidemmäksikin aikaa.

  • nimimerkki

    Juha

    23.8.2019 klo 08:12
    Pinjan ohjeistuksen/määräyksen perusteella lennot, hotelli ja myös auto varattu.

  • nimimerkki

    Pinja

    23.8.2019 klo 17:21
    Varaan paikan Juhan autokunnassa.

  • nimimerkki

    Jari

    23.8.2019 klo 22:00
    On se Pekka hyvä kun investoit isoon pakuun ! Monenmoista tarvetta. Ja jos Pokaalin pakuun ei mahdu kaikki ruottista tuotavat palkinnot niin meiltä saa lainaksi ison kuomullisen peräkärryn.

    Jos itseluottamus on kohillaan, niin rakkaita vastustajajoukkueita voi muistuttaa valokukuvilla ja muutamalla saatesanalla. Etukäteen.

  • nimimerkki

    Antti

    25.8.2019 klo 15:24
    Itseluottamus on hyvä, mutta on tullut uhottua joskus aikaisemmin sen verran railakkaasti, että täytyy vähän jarrutella.

    Realismin nimissä Ruotsin voittaminen pelkissä preo-kisoissa Ruotsissa ei ole ihan helppo temppu. Pieni apu saadaan siitä, että Ruotsi valitsee rankin perusteella kaksi mahdollisimman tasaista joukkuetta.

  • nimimerkki

    PekkaS

    25.8.2019 klo 19:24
    Tuo Pokaali lupailee täällä vähän hätäisesti noita kyytejä. Mennessä kyytiin sopii kyllä hyvin, sopisi myös tullessa, mutta näyttää siltä, että joudun lähtemään kohti Tukholmaa ja satamaa ennen kuin palkinnot on jaettu. Tuo edellyttää myös sitä, että pyydän sunnuntain kisaan alkupään lähtöajan.

  • nimimerkki

    Juha

    31.8.2019 klo 19:53
    No sitten ei ole muuta ratkaisua kuin varmistaa kummankin pokaalin lähtösuunta jo ennen kuskin maaliin saapumista. ECTO-pokaalin suunta on helppo varmistaa jo Puolassa, mutta maaottelupokaalin kotiinpaluun varmistaminen jo toisessa kisassa on jopa Suomen juokkueille pienoinen haaste.

  • nimimerkki

    Antti

    31.8.2019 klo 21:31
    Ostin lentoliput maaotteluun. Meno Helsinki-Landvetter AY867 pe 4.10. klo 19.15-19.40 ja paluu AY868 su 6.10. klo 20.20-22.40. Samoihin koneisiin mahtuu.

    Kannattaa varata myös hotellihuone ajoissa siltä varalta, että hotelli jostain syystä sattuisi täyttymään.

  • nimimerkki

    Pokaali

    1.9.2019 klo 08:08
    Ylläpitäjä on muokannut tätä viestiä.
    Minä en lähde minnekään ennen kuin tulokset ovat viralliset ja palkinnot jaettu! Kerran vuodessa pitää päästä kunnolla poseeraamaan ja tuulettamaan. Lopun vuotta joudun kuitenkin pölyttymään jonkun hyllyn päällä.

    Eikä ole vielä yhtään selvää, että vietän ensi talven Suomessa.

  • nimimerkki

    Mikko

    2.9.2019 klo 15:17
    Varasin samat lennot kuin Antti.

    Hotellihuoneen saa tosiaan puoleen hintaan suoraan kutsun linkistä ilman mitään kampanjakoodeja.

  • nimimerkki

    Mikko

    2.9.2019 klo 17:59
    Mikä on autokyytipaletti maaottelussa? Hotelli on lentokentän vieressä ja kisat suht lähellä hotellia about 10 km. Juha on varannut auton, onko muita autoja jo? Itse olisin mieluiten jonkun kyydissä enkä kuskina.

  • nimimerkki

    PekkaS

    2.9.2019 klo 18:32
    Ilmoitetaanko joukkueen varajäsenet liiton kautta vai hoidanko oman ilmoittautumiseni itse?

  • nimimerkki

    PekkaS

    2.9.2019 klo 18:36
    Minun autossani on tarvittaessa yksi paikka vapaana hotellin ja kisapaikkojen välisessä liikenteessä. Tuo on pakun keskipaikka, ihan hyvä lyhyille matkoille, ehkä vähän ahdas tuntikausien istumiseen. Jos siis menee autopaikat tarkalle, niin tuo kannattaa huomioida.

  • nimimerkki

    Anna

    2.9.2019 klo 18:54
    Varajäsenet saisivat ilmoittautua itse!

  • nimimerkki

    Antti

    2.9.2019 klo 20:23
    Minä kuljen liftaamalla.

  • nimimerkki

    Antti

    3.9.2019 klo 06:41
    Ei olisi pitänyt paljastaa ennen joukkueiden nimeämistä. Nyt saattoi riskikerroin kasvaa valitsijoiden silmissä.

  • nimimerkki

    Martti

    3.9.2019 klo 09:29
    Varasin samat lennot ja hotellin kuin Antti ja Mikko. En ole ajanut ulkomailla, joten mieluusti tulisin johonkin kyytiin.

  • nimimerkki

    Sami H

    3.9.2019 klo 22:08
    Varasin samat lennot ja hotellin kuin Antti, Mikko ja Martti. Olen myös autopaikkaa vailla.

  • nimimerkki

    Anna

    4.9.2019 klo 10:28
    Kuinka monen tarvitsee lainaan SI-tikkuja? Mulla on 5 kpl, mutta tarvitsen ne takaisin heti maaottelun jälkeen 25-mannaa (seuraava vkl) varten. En tule maaotteluun, mutta joku saanee kuljetettua ne kisojen jälkeen Espooseen/lähiseuduille.

  • nimimerkki

    Antti

    4.9.2019 klo 10:59
    Minä tarvitsen!

  • nimimerkki

    Antti

    4.9.2019 klo 11:27
    Laitoin uuden lampun tilaukseen, niin ei tarvitse enää kilpailla kynttilälyhdyllä. (Tiedoksi ykkösjoukkueen valitsijoille. Vaikkei ole kyytiä, niin lamppu tulee olemaan.)

  • nimimerkki

    PekkaS

    4.9.2019 klo 11:31
    Mielellään lainaisin SI-tikun, joko Annalta tai joltain muulta.

  • nimimerkki

    Juha

    4.9.2019 klo 11:45
    Mulla varattuna auto, johon pitäisi mahtua henkeä. Pinja varannut paikan ja ajattelin myös itse pyrkiä ko. kyytiin eli 3 paikkaa vapaana. Toinen auto tarvittaneen ellei useammalla ole Antin kanssa sama seikkailusuunnitelma.

    Käytän kisassa SI:tä nro 2103938 ja voin lainata toista SI:täni nro 2111201 jollekin tarvitsevalle. IOF Eventorin mukaan tarvitsevia ovat Mikko, Sami, Antti ja Janne. Muiden kohdalta SI-numero löytyy sunnuntain kisan ilmoittautumisista. Käykääpä tarkistamassa numeron oikeellisuus.

    Lamput lataukseen. Seuraava yötreeni 14.9. jossain Jelenia Góran suunnalla. Petteriltä saa tarkemmat koordinaatit lähempänä tapahtumaa.

  • nimimerkki

    Mikko

    4.9.2019 klo 12:57
    Mulla on oma sportident 7207287. Päivitin numeron Ruotsin Eventoriin ja IOF Eventoriin omaan profiiliini maanantaina. Päätyyköhän se sieltä automaattisesti ilmoittautumiseen myös jälkikäteen?

  • nimimerkki

    Mikko

    4.9.2019 klo 13:30
    Päivitin sportidentini suoraan IOF Eventorin sunnuntain kisan ilmoittautumiseen. Muut kisat kai hoidetaan Ruotsin Eventorin kautta.

  • nimimerkki

    Sami H

    8.9.2019 klo 15:36
    Näköjään SIn tarvitsen myös. Viimeeksi lainasin Juhalta ja hyvin meni. Jos se on vielä vapaana, niin voisin sen lainata.

  • nimimerkki

    Juha

    8.9.2019 klo 16:18
    Vapaana on. 2111201.

  • nimimerkki

    Petteri H

    8.9.2019 klo 21:49
    Minäkin tarvitsen, voisin lainata Annalta. Minkä numeron laitan eventoriin? Kiitos.

  • nimimerkki

    Eero

    9.9.2019 klo 13:09
    Onko vielä muita SportIdent vapaana? Lainaisin mielelläni.

    Toinen kysymys koskee ilmoittautumista. IOF Eventorissa se näytti onnistuvan, mutta sen sijaan Swedish Eventor ei hyväksynyt minua. Yritin samoilla tunnuksilla kuin IOF Eventorissa, mutta ei onnistunut. Sen jälkeen yritin rekisteröityä eri käyttäjätunnuksella ja eri salasanalla, mutta järjestelmä ei hyväksynyt. Voisiko joku neuvoa, miten Swedish Eventoriin pitäisi kirjautua.

  • nimimerkki

    Antti

    9.9.2019 klo 15:11
    Minulla onnistui rekisteröityminen uutena käyttäjänä ja sen jälkeen ilmoittautuminen Ruotsin mestaruuskisoihin. Toki tuli samalla luotua itselleni kaksoishenkilö, kun Eventorissa oli jo minut vanhoilla tiedoilla, mutta en päässyt vanhaan itseeni käsiksi.

  • nimimerkki

    Eero

    9.9.2019 klo 16:53
    Molemmat ongelmat ratkaistu, sain sportidentin lainaksi. Myös kirjautumisongelman syy taisi olla näppäimistön ja istuimen välissä.

    Swedish Eventor ja IOF Eventor ovat kuulema täysin erillisiä järjestelmiä eli molempiin pitää rekisteröityä ja voi käyttää samoja tunnuksia - kaksoishenkilönä siis kuten Antti mainitsi.

  • nimimerkki

    Hanna

    10.9.2019 klo 17:13
    Minäkin lainaisin mielelläni SI:n joltain ja lisäksi liityn autokyytiä haluavien joukkoon. Olen varannut Antin mainitsemat lennot.

  • nimimerkki

    Anna

    11.9.2019 klo 10:42
    Multa riittää tikut ensin kysyneille viidelle, mutta tarvitsen ne takaisin heti matkan jälkeen (Espooseen). Teidän pitäisi päivittää numerot Eventoriin itse. Voin antaa tikut jollekulle Puolassa kisojen jälkeen.

    Janne 1406092
    Antti1406082
    Pekka 1406093
    Petteri 1406137
    Hanna 1406176

  • nimimerkki

    PekkaS

    13.9.2019 klo 14:13
    Kirjautumiset ja ilmoittautumiset onnistuivat hyvin, mutta miten olette onnistuneet maksujen kanssa?
    Ainakin OP vaatii ulkomaanmaksuun täydelliset saajan osoitetiedot, eikä kutsussa ole muuta kuin tilinumero. Ei riittänyt saajaksi pelkkä OK Landehof, täytyisi olla myös osoite. Vai olenko ymmärtänyt jotenkin väärin?

  • nimimerkki

    Hanna

    13.9.2019 klo 15:50
    Minulla oli sama ongelma maksun kanssa. Kysyin osoitteen järjestäjältä ja sain vastaukseksi, että seuran osoite on: Box 55, 43822 Landvetter, Sverige. Tuolla tiedolla sain maksun lähtemään (toivottavasti oikeaan paikkaan).

  • nimimerkki

    Anna

    13.9.2019 klo 19:03
    Eikö ne yleensä kysy pankin osoitetta?

  • nimimerkki

    PekkaS

    13.9.2019 klo 20:00
    Kiitos Hanna, nyt onnistui.

    Anna, OP pyysi nimenomaan maksunsaajan tarkkaa osoitetta

  • nimimerkki

    Anna

    13.9.2019 klo 21:47
    OK, hyvä tietää! Kiitos avusta molemmille! Ja terveisiä Puolasta!

  • nimimerkki

    Anna

    16.9.2019 klo 09:45
    Kaikki mun SportIdentit on Juhalla! Eli häneltä saa ne kisoihin. Kisojen jälkeen olkaa kilttejä ja kerätkää tikut (5) taas yhteen ja antakaa jollekin, joka asuu lähellä Espoota tai Jorvasta tai ajaa niistä ohi (esim. Turun moottoritietä tai Hangontietä).

  • nimimerkki

    Juha

    16.9.2019 klo 10:01
    Ota Petteri se mun SI myös mukaan Ruotsiin. Sen on tällä kertaa varattu Samille.

  • nimimerkki

    Antti

    16.9.2019 klo 19:21
    Minäkin olen jo aloittanut yötreenit, vaikken Puolan treeneissä ollutkaan. Aikarastitekniikkaa kannattaa käydä kokeilemassa pimeässä metsässä. Perusvirhe on häikäistä itsensä sokeaksi kartoista heijastuvalla valolla. Täytyy osata käyttää valokeilan reunavaloa kartanlukuun tai tarvittaessa erillistä kartanlukuvaloa. Joskus menneinä vuosina kynttilälyhdyn kanssa tullut menestys ei ollut sattumaa, vaan silloin tuli keskityttyä olennaiseen eli karttoihin, eikä häikäistymisongelmia ollut.

  • nimimerkki

    Janne S

    22.9.2019 klo 23:55
    Otin Finnair-Norralta la 7.40-8.10 Hki-Gbg ja paluu su 17.05-19.25. Oletan, että tilaisuus loppuu siksensä, tai ainakin suoritus ja karanteeni loppuu. Pisteitä voivat puolestani laskea milloin haluavat. Voikohan näissäkin kisoissa leimata hakaneulalla?

    Majoitukseksi varasin viihtyisän parakin Evika boutique hotelista, jos se on olemassa (ei näistä koskaan tiedä, hotelleissakin on nollarasteja). On sen verran lähellä kisapaikkoja, että kuvittelen käveleväni niihin ja niistä pois omaan tahtiini. Jos alkaa oikein sissiksi, niin voisi vielä kävellä/juosta Landsvetterin kenttää kiertävien huoltoteiden ja metsäautoteiden kautta majoitukseen :D

  • nimimerkki

    Antti

    23.9.2019 klo 12:22
    Saahan otsalampun akun viedä käsimatkatavaroissa? Vai pitäisikö ottaa varalta kynttilä mukaan?

  • nimimerkki

    Juha

    23.9.2019 klo 12:49
    Otsalampun akku vain ja ainoastaan käsimatkatavarana. Ruumaan sitä ei oteta. Varalamppu eli kynttilä menee ruumassakin, mutta tulitikut kannattaa ostaa vasta Ruotsista.

  • nimimerkki

    Antti

    23.9.2019 klo 13:42
    Kiitos tiedosta! Muistelinkin, että akuista oli tarkkoja määräyksiä.

  • nimimerkki

    Antti

    25.9.2019 klo 09:39
    Suunnistaja 9/2002: "Myös Suomen ykkösjoukkueen nelossija ja yksilösuoritukset tuntuivat tyydyttävän Hannu Niemeä."

    Maaottelu 2002 järjestettiin Kuusankoskella. Norjasta ja Tanskasta oli vain yksi joukkue, joten ilmeisesti Suomen ykkösjoukkue onnistui voittamaan Tanskan. Noista ajoista on päästy eteenpäin.

  • nimimerkki

    Juha

    25.9.2019 klo 11:08
    Niin ne ajat tosiaan muuttuu. Minä en edes muista maaottelua, jota Suomi ei olisi voittanut.

    Aiheeseen liittyen: Kannattaisiko sinunkin Antti ilmoittautua myös maaottelun kahteen ei WRE-kisaan? Voisit silloin vaikka päästä johonkin joukkueeseen. Anna ei saanut ilmoitettua meitä Ruotsin eventorissa oleviin kisoihin.

    Rankin (WRE) kärkipaikka muuten vaihtuu ensi viikolla.

  • nimimerkki

    Antti

    25.9.2019 klo 12:10
    Kiitos vinkistä. Huomasin itsekin saman ja ilmoittauduin jo puoli yhdentoista aikoihin.

    Pinja taitaa tosiaan ottaa kärkipaikan jo ennen maaottelua, kun minulta tippuu Turun FinTrailO:n tempokisan voitto pois listalta. Lokakuun lopussa ranki on tasoittuu entisestään, kun Slovakian EM-kisojen tulokset tippuvat pois. Minulta lähtee neljä parasta tulosta pois ja Pinjaltakin kaksi kuudesta parhaasta. Sitten kisojen vertailupisteet taas paranevat, kun ei ole yhtä ylivoimaista johtajaa. Ensi keväänä EM-kisoista on jaossa selvästi paremmat rankipisteet kuin tämän vuoden kisoista.

  • nimimerkki

    Antti

    25.9.2019 klo 12:15
    Maailmanrankin kärki näyttää muuttuneen yhä sinivalkoisemmaksi Puolen kisojen jälkeen. Petteri, Sami ja Lauri voisivat vielä vähän kiriä, niin saisimme kärkikuusikon haltuun.

  • nimimerkki

    Lauri M

    25.9.2019 klo 17:26
    Itse tipahdan WRE:llä jonnekin kauas kun FinTrailO:n sekä Slovakian ETOC:n tulokset tippuvat pois, kevään ETOC:a odotellessa.

  • nimimerkki

    Esko

    25.9.2019 klo 20:03
    WRE on IOF:n rahastuskeino, mitään muuta merkitystä tuolla keinotekoisella taulukolla ei ole!

  • nimimerkki

    Antti

    25.9.2019 klo 20:05
    Puhtaalla rivillä sunnuntaina ehtii saada vielä yhdet hyvät WRE-pisteet tälle vuodelle.

  • nimimerkki

    Antti

    25.9.2019 klo 20:07
    Minä käytän maailmanrankia itsetunnon pönkittämiseen.

  • nimimerkki

    Anna

    27.9.2019 klo 13:30
    ^ :D

  • nimimerkki

    Antti

    30.9.2019 klo 14:28
    William kyseli viikonloppuna, onko Suomesta tulossa joukkueita maaotteluun.

  • nimimerkki

    Anna

    30.9.2019 klo 16:33
    Kyllä teidät on ilmoitettu, mutta kun joukkueita ei ole/ollut vielä valittu...

  • nimimerkki

    Mikko

    1.10.2019 klo 10:38
    http://www.dxdeluxe.se/linnekartparmen/show_map.php?user=borisgr&map=3055

    Linkistä vanha suunnistuskartta mistä löytyy kutsun karttapalat kartan etelälaidasta. Äkkiseltään näyttää melko samalta esimerkiksi käyrien ja jyrkänteiden osalta, paljon on mukavaa luettavaa. Betrjärn lammen itälaidalta polun päästä olisi hienoa kujuilla lammen yli luoteeseen jyrkännerinteeseen sunnuntain WRE kisassa :)

  • nimimerkki

    Lauri M

    1.10.2019 klo 20:21
    Miten siellä Ruotsissa suunnistetaan?

  • nimimerkki

    AriU

    2.10.2019 klo 11:23
    Varasin yhden auton lisää.

    Juhan ja Pekan autoihin emme kaikki mahdu, vaikka Antti liftaisi ja Janne samoilisi kisapaikalle. Veikkaan, että kaimalla on myös auto alla, joten silloin mahdume ja pääsemme kaikki sujuvasti kisapaikalle.

    Martti varasi paikan tähän kimppa-autoon. Kolme paikkaa vielä vapaana...

  • nimimerkki

    Esko

    2.10.2019 klo 11:38
    Minä, Ari T. ja Mikko varattiin auto myös.

  • nimimerkki

    Lauri M

    2.10.2019 klo 12:00
    Pummaan Ari kyydin!

  • nimimerkki

    Hanna

    2.10.2019 klo 12:17
    Minä varaan paikan Ari U:n autosta.

  • nimimerkki

    AriU

    2.10.2019 klo 12:56
    Lauri, Hanna: O.K.
    Jos jollain yhä kyytitarvetta, niin yksi paikka vielä vapaana.

  • nimimerkki

    Petteri H

    2.10.2019 klo 13:32
    Minäkin voisin varata paikan Uotilan autoon, mutta ehkä kannattaa taas tehdä päiväkohtainen jako kunhan lähtölistat julkaistaan.

  • nimimerkki

    Antti

    2.10.2019 klo 20:12
    Meillä on kaksi Juhaa. Ensimmäinen on jo matkalla.

  • nimimerkki

    Esko

    3.10.2019 klo 10:49
    Maaottelussa on ollut epävirallisia joukkueita. Ajattelin 1. varahölönä ilmoittaa seuraavan Suomen 3-joukkueen Hanna Karvonen, Ari Uotila, Eero Hakanen, Sami Torstila ja Esko Junttila.
    Valintaperusteina Suomen, Puolan ja Ruotsin mestaruuskilpailujen tulokset sekä ECTO menestys.
    Tarvittaessa voidaan vaihtaa nimiä paikan päällä. Onko ok?

  • nimimerkki

    Antti

    3.10.2019 klo 11:00
    On ok.

  • nimimerkki

    Juha

    3.10.2019 klo 14:08

  • nimimerkki

    Pokaali

    3.10.2019 klo 16:56
    Olen matkalla

  • nimimerkki

    Antti

    3.10.2019 klo 21:16
    Helsinki-Vantaan lentoasemalla on tarjolla hyvää seuraa ennen turvatarkastusta Burger Kingissä perjantaina klo 17.15 alkaen.

  • nimimerkki

    Anna

    4.10.2019 klo 09:21
    Hyvää matkaa ja tsemppiä kisoihin! Koitahan Pokaali palata Suomeen paluukyydillä!

  • nimimerkki

    Pokaali

    4.10.2019 klo 13:01
    Hyvässä seurassa kahden erittäin halv... ööh laadukkaan kuohuviinipullon välissä tässä teen matkaa halki Ruotsin. Pullojen poksauttelua siis tiedossa.

  • nimimerkki

    Antti

    4.10.2019 klo 22:10
    10 minuutin päästä harjoitellaan Maamme-laulua saunassa. Tervetuloa!

  • nimimerkki

    Antti

    5.10.2019 klo 05:48
    Joukkuepalaveri ravintolassa 10 minuutin kuluttua. Tervetuloa aamupalalle!

  • nimimerkki

    Antti

    5.10.2019 klo 06:48
    Kiitos antoisasta joukkuepalaverista! Nyt on pelimerkit selvänä tuleviin kilpailuihin.

  • nimimerkki

    Janne S

    5.10.2019 klo 07:28
    lentokoneessa ollaan ? kertokaa askelmerkit sitten myöhemmin.

  • nimimerkki

    Antti

    5.10.2019 klo 07:48
    Missä kaikki ovat?

  • nimimerkki

    Janne S

    5.10.2019 klo 09:30
    promenaadilla Rågdal-Slapperhult just för tillfället. Tutustun maastotyyppiin ?

  • nimimerkki

    Juha

    5.10.2019 klo 09:50
    Tule lentokenttähotellille, niin pääset täältä kyydillä kisoihin ja kisan jälkeen majoitukseesi.

  • nimimerkki

    Juha

    5.10.2019 klo 09:52
    Jannelle siis edellinen viesti. Mut tavoitat numerosta 040 502 9906 ja eteen 358

  • nimimerkki

    Juha

    5.10.2019 klo 10:31
    SI-tikut Pekalle ja Petterille aamupalapöydässä. Aamupala päättyy klo 10.

  • nimimerkki

    Jari

    5.10.2019 klo 13:57
    Tsemppiä !

    Ps. Ruotsilla on hauskanniminen joukkue ;D

  • nimimerkki

    Lauri M

    5.10.2019 klo 18:19
    Lystikäs PreO1 takana, vielä kaksi edessä. FIN1 johtaa suvereenisti 91/125 pisteellä eli haastavaa on ollut.

  • nimimerkki

    Petteri H

    5.10.2019 klo 18:20
    Suomi 1 kärjessä. Kakkosena oleva Ruotsin joukkue on maaottelun ulkopuoleinen.

  • nimimerkki

    Janne Seppälä

    5.10.2019 klo 19:13
    Käyttäisin ehkä lystikkään sijasta sanaa skitsofreeninen. Mutta eikö sitä laulussakin sanota, että kaikki on vinksin vonksin tai ainakin heikun keikun, arvaas oikun eikun, mikä rasti oon, joko arvaat sen?

  • nimimerkki

    Juha

    5.10.2019 klo 19:52
    Jäi tunne, että olisin saattanut saada enemmän oikein jos tuo rata olisi ollut yöllä. Tiedä sitten oliko kaikki vinksin vonksin vai heikun keikun, mutta kartoittaja ei ainakaan ole voinut olla selvinpäin valitessaan minkä jyrkänteen tai kiven kartalle laittaa ja minkä jättää pois.

  • nimimerkki

    Anna

    5.10.2019 klo 20:47
    Laskenko siis oikein, että voittajalla (onnea Pinja!) oli 4 virhettä? Oijoi.

  • nimimerkki

    Hanna

    6.10.2019 klo 00:11
    Hotellin saunat ovat vielä lämpimänä.

  • nimimerkki

    AriU

    6.10.2019 klo 01:30
    Veikkauksen slogan on ainakin joskus ollut "suomalainen voittaa aina". Tuo kombinaatio tuntuu hyvin toimivan täällä Ruotsissa. Hieno yöveto Juha ja Antti ja jälleen kaksoisvoitto.

  • nimimerkki

    Janne S

    6.10.2019 klo 01:47
    mielenkiintoista että olen tulosten mukaan vastannut viimeiseen normirastiin C tehtävässä jossa oli A ja Z, ja mun kupongissa piikit on Z-ruudussa. Ehkä näitä pitäisi alkaa seuraamaan tarkemmin. Onneksi ei haittaa mitään kun ei vaikuta joukkuetulokseen ?

  • nimimerkki

    Petteri H

    6.10.2019 klo 01:56
    Omat leimansa tosiaan kannattaa tarkistaa aina kisapaikalla jolloin voi huomauttaa järjestäjälle väärin syötetystä leimasta. Nyt kun tulokset ovat viralliset, niin se on periaatteessa myöhäistä. Ei vaikuta joukkuetulokseen ellet olisi ollut joukkueenne kolmen parhaan joukossa ilman väärin syötettyä tulosta.

  • nimimerkki

    Petteri H

    6.10.2019 klo 02:07
    Yhden pisteen olisitte enemmän saaneet, mutta eiköhän tässä vähän isommat erot synny joukkueiden välille.

  • nimimerkki

    Pepi

    6.10.2019 klo 16:00
    Onnittelut maaotteluvoitosta! Nyt eivät riitä selitykseksi edes Ruotsin huonot joukkuevalinnat. Eivätkä Norjankaan. Vastassahan olisi saanut olla vaikka muun maailman paras joukkue.

  • nimimerkki

    Lauri

    6.10.2019 klo 21:26
    Onnea voitosta! Olikohan tämä ylivoimaisin voitto Maaottelun historiassa?

  • nimimerkki

    Petteri H

    6.10.2019 klo 22:16
    Tämä viikonloppu osoitti, että ruotsalaiset eivät enää pärjää Ruotsissa. Ainoa kovatasoinen vastus oli Norja. Me pärjäsimme, koska joukkueessamme oli kouliintuneita virheiden minimoijia, itse en niihin lukeutunut.

    Lauantain päiväkisassa hukkasin välimaalin jälkeen Annalta lainaamani SI-tikun. Järjestäjä päätti uskoa selostukseni ajankäytöstä. Jos joku olisi valittanut ja minut oltaisiin hylätty, olisimme menettäneet 16 pistettä jolloin voittaminen olisi mennyt tiukemmaksi. Tikku löytyi reitin varrelta tänään ja pääsee viikon päästä Mannaan.

    Täällä ei pitänyt yrittää saada kaikkia oikein, vaan radalle lähdettiin metsästämään mahdollisimman suurta pistepottia. Minulla ei ollut pelikirjaa, ja joukkuekaveritkin repivät omansa ensimmäisessä osakilpailussa.

    Juhaa voi onnitella ECTO:n ylivoimaisesta voitosta, hän sai kerättyä täydet 300 pistettä. Onneksi en voittanut yöpreota, ei olisi ollut kiva hävitä kakkoselle Ectoa. Olin värvännyt liittolaisia jotta näin ei kävisi, mutta hekään eivät onnistuneet ihan niin hyvin kuin tarkoitus oli, siitä enempää heitä syyllistämättä kun oma tasoni oli kauempana.

    Aikarastiosaamisemme on huolestuttavalla tasolla, koska yhteisaikamme oli lähes tuplaten Norjaan verrattuna, ja hävisimme jopa Iso-Britannialle. Toki monet taisivat pelata suurella riskillä henkilökohtaisia voittoja tavoitellessaan, kun joukkuetuloksissa aikarastilla ei isoa vaikutusta ollut.

  • nimimerkki

    Antti

    6.10.2019 klo 23:51
    Murskavoitto maistuu hyvältä.

  • nimimerkki

    Kyllis

    7.10.2019 klo 07:18
    Mahtava suoritus! Kyllä suvereeni voitto maistuu hyvälle aina, murskavoitto vielä paremmalle ?

  • nimimerkki

    Pokaali

    7.10.2019 klo 09:04
    Luin uutisen Suomen toisesta peräkkäisestä voitosta. Minuun kaiverrettujen tietojen mukaan Suomi voitti myös vuonna 2017, joten olen nyt aloittamassa jo kolmatta peräkkäistä vuotta Suomessa.

  • nimimerkki

    Anna

    7.10.2019 klo 09:29
    Kiitos tarkkuudesta, Pokaali! :) Ja tervetuloa kotiin!

  • nimimerkki

    Lauri M

    7.10.2019 klo 10:26
    Kiitos matkaseurasta! PreO1:n voi osaltani nähdä varoittavana esimerkkinä pelikirjan mahdollisista negatiivisista vaikutuksista. Ensimmäisen kilpailun jälkeen osasin adaptoitua paremmin ja yö sekä preo2 menivät jo merkittävästi paremmin (vaikka yöllä valitsin ensimmäisellä rastilla jostain syystä lipun onnistuttuani ensin paikantamaan oikean kiven jossa lippua ei ollut).

    Kilpailut avarsivat mieltä ja nyt ymmärrän paremmin mitä selvä nolla tarkoittaa ruotsalaisittain. Kilpailuissa oli useita mielekkäitä kartanlukua haastavia tehtäviä ja tuloslista näyttää tutulta - oliko kilpailu siis epäonnistunut? Kilpailun perusteella voisi ehkä itsekin harkita pitävänsä pienemmän valmistelun kuntorasteja, kysymyksenasettelu täytyy vain osata tehdä kartan tarkkuus huomioiden.

  • nimimerkki

    Juha

    7.10.2019 klo 10:42
    Onnittelut maaottelun voittajille. Kolmas putkeen (Nokia-Silkeborg-Landvetter). Jatkoa sarjalle ensi vuonna Norjasta?

    Oma viikonloppu oli varsin kaksijakoinen. Reissun päätavoitteena oli voittaa kauden viiden Euroopan Cupin osakilpailu ja olla ensimmäinen, joka voittaa cupin maksimipisteillä. Valinta kakkosjoukkueeseen antoi mahdollisuuden keskittyä vain siihen ja lähdin lauantain päiväkisaan kuin mallisuunnistukseen. Jo muutaman rastin jälkeen olin tyytyväinen etten ollut ykkösjoukkueessa, tuntui etten ymmärtänyt yhtään mitään kartasta sen paremmin kuin ratamestarin mietteistä. 10 virhettä plus kankeasti sujunut aikarasti.

    Pitkä aika edellisestä yökisasta ja päivän kisan kokemukset vaikuttivat parilla ensimmäisellä rastilla. Todella epävarma olo ja noin 15 minuutin hierominen ensimmäisen rastin selvää nollaa. Pari rastia myöhemmin homma alkoi sujua ja itseluottamus kasvoi matkan edetessä, hommahan oli itseasiassa aika helppoa. Ainoa virhe radalla oli puhtaasti omaa laiskuutta, kun en palannut muutamaa askelta taaksepäin katsomaan uudestaan lippuja vaikka sieltä olin poissulkenut paalulta vastaukseksi valitsemani lipun. Onneksi Antti oli aikarastilla minuakin surkeampi ja reissun tavoite tuli saavutettua jo lauantaina.

    Sunnuntaina homma jatkui siitä mihin yöllä jäi eli varmasti rasti kerrallaan. Tehtävät tuntuivat jopa liiankin helpoilta. Kolmiosaisen radan ensimmäinen osa aika perinteistä tarkkuussuunnistusta, tehtävät muutaman kymmenen metrin päässä. Toinen neljän tehtävän osa suoritettiin niityltä kaukana avohakatussa rinteessä olleita jättilippuja katsellen. Tuolta paikalta näkyi myös pieninä pisteinä suurin osa loppuradan lipuista ja luin ne kaikki kartalle tuolta 3-500 m etäisyydeltä. Siitä sitten kolmanteen osaa rinteen juurelle. Vilkaisin pikaisesti näkymättömissä olleet liput lähinnä todeten niiden joko olevan kohteessa tai ei ja sitten vaan leimaamaan. Suunnistuksen lopetin käytännössä kakkososan niitylle ja se näkyy tuloksissa kaikki virheet noissa viimeisissä. Antin voittoa uhkaamaan ei rahkeet olisi riittäneet, mutta kakkossijaan olisi hyvinkin ollut mahdollisuudet. Viikonlopun kolmas kaksoisvoitto Suomeen jäi ottamatta (Lauri vasta kolmas).

    Euroopan Cupin voittaminen täysillä pisteillä on suoritus, jota ei oikein edes pysty itse käsittämään. Ainakaan vielä. Viisi voittoa kymmenestä kisasta ja sen päälle vielä yksi kakkossija. Pääosassa kisoista paikalla lähes koko maailman kärki ja sen porukan voittaminen toistuvasti onnistuu yleensä vain Antilta. Lontoon kisoissa oli ehkä kauden heikoin taso, mutta sielläkin mukana 2 kolmesta tämän vuoden PreOn Openin MM-mitalistista ja viime vuoden mestari. Petteri pisti hienosti kampoihin kahdella voitolla, kakkossijalla ja kahdella kolmossijalla ja kun Antti vielä otti päätösviikonloppuna voiton, kakkossijan ja Lauri kolmosen, niin muille kun suomalaisille ei paljoa kauden ECTOista jäänyt käteen. Eipä juuri muutenkaan, edellisestä nimilistasta kun jäi puuttumaan vielä pari suomalaista tämän kauden maailmanmestaria.

    Hieno kausi suomalaisittain. Pari viikkoa ja päästään aloittamaan valmistautuminen uuteen kauteen Jokelassa. Treenata pitää, jos aikoo mahtua ensi syksynä edes kakkosjoukkueeseen.

  • nimimerkki

    Pokaali

    7.10.2019 klo 11:03
    Kiitokset tervetulotoivotuksesta. En oikein kiertolaisena tiedä, mikä on kotini, mutta tuttuun paikkaan on mukava palata.
    Itse otan kaiken irti matkoista ja olen vielä paluumatkalla. Matkaseurana on tällä kertaa toinen kiertopalkinto eli ei tarvitse matkata yksin.

  • nimimerkki

    Hans

    7.10.2019 klo 22:50
    Onnittelut voitosta eli hieno homma, että voitto jälleen tuli! Onnittelut myös Juhalle mielettömän hienosta ECTO-voitosta!

  • nimimerkki

    Antti

    8.10.2019 klo 11:57
    Tuntuu vieläkin uskomattomalta, miten me saatoimme olla niin ylivoimaisia Ruotsissa. Reissuun lähtiessä oli vähän aseeton olo niin henkilökohtaisesti kuin koko joukkueenkin osalta.

  • nimimerkki

    <esko

    8.10.2019 klo 13:03
    Kotiin on palattu ja Ruotsista alkanut tauti on nyt aivan hirvee flunssa.

    Mutta onnittelut ylivoimaisille suomalaisille ja Juhalle aivan erityisesti viidestä ECTO-osakisan voitosta. Niinpä täysillä pisteillä on mukava tuuletella. Tämänkin suorituksen arvo valkenee vasta vuosien päästä. Mukana oli monipuolisesti päiväpreoota, yötä ja tempoja.

  • nimimerkki

    Tuomo

    8.10.2019 klo 19:20
    Aivan mahtavaa, Juha, Pinja, Antti, Lauri, Petteri ja Sami! Ja koko Suomen jengi! On etuoikeus päästä treenaamaan ja kilpailemaan teidän kanssanne. Arvostan. Lähden 3½ viikon päästä loppuvuodeksi muille maille vierahille, joten tapaamisiin ensi vuonna. Ja mikä vuosi onkaan tulossa! Jatketaan!
« aihelistaan

Osallistu keskusteluun

tai aloita uusi keskustelu »

Roskapostin esto ei onnistunut. Ole hyvä ja yritä uudelleen.
Pohjoismainen maaottelu ja ECTO 2019