Keskustelu

« aihelistaan

Kysely talven 2019 harjoittelusta


  • nimimerkki

    Juha

    20.11.2018 klo 13:35
    Oheisen linkin takaa löytyy tulevan talven harjoitteluhaluja ja -tarpeita uteleva kysely. Käykää vastaamassa ennen kauden päättävää Loppias PreO:ta. Kyselyssä henkilöllisyytensä paljastaneet palkitaan Kytäjä Golfilla ko. kisan jälkeen.


    Linkki: https://fi.surveymonkey.com/r/32GLC9Y

    Huom! Tarkkuussuunnistajat viettävät Loppiaista Tertsusen almanakan mukaan eli 6.12.

  • nimimerkki

    Antti

    20.11.2018 klo 19:50
    Hyvä kysely! Käykää vastaamassa.

  • nimimerkki

    Petteri H

    20.11.2018 klo 20:34
    Nokialla voisi olla mahdollisuus treenipäivälle ensi lauantaina. Tarviisi vain rastijalkoja Pepiltä. Uskoisin että saadaan myös liput, kepit ja kartat seuran kautta, mutta tarvittaessa tietysti muutakin kautta. Ohjelma voisi olla kaksi tempotreeniä valoisalla ja yöpreo pimeän tultua. Voisin suunnitella yöpreon, mutta tempotreenit pitäisi tehdä enimmäkseen omatoimisina. Sunnuntai ei oikein enää sovi, pitäisi jättää yöpreo ohjelmasta pois.

    Maastoina olisivat mm. maaottelun preomaastot ja muut sprinttikartat keskustan läheltä. Nokialla on ainakin 4 sprinttikarttaa hyvistä kalliomaastoista EM-kisoja ajatellen. Joistakin maastoista saa parhaimman irti, kun poistutaan kulku-urilta. Siksi ensimmäinen tempotreeni voisi olla ihan metsän puolella, ja toinen myös parasarjalle. Voi toki tehdä kummankin parasarjalle sopivaksi, jos toivotaan. Treenaamista siellä siis riittää vaikka ensi vuodelle, mutta en lupaudu järjestäjäksi silloin.

    Tuleeko siis ensi lauantai liian äkkiä, vai olisiko porukkaa tulossa?

  • nimimerkki

    Pepi

    20.11.2018 klo 21:12
    Tarvikkeita on minulla kaikkia. Yhteensattumiakaan ei ehkä ole kuin jatkossa 8.12. Talvirastit.

  • nimimerkki

    Lauri M

    20.11.2018 klo 21:35
    Kuulostaa hienolta setiltä! Lauantai tulee mulle liian äkkiä, toivon myöhempää ajankohtaa.

  • nimimerkki

    Antti

    20.11.2018 klo 22:08
    Taitaa tulla minullekin liian äkkiä. Suunnittele toki harjoitukset joka tapauksessa. Kyllä niille päivä löytyy myöhemminkin, jos näin nopeasti ei saa porukkaa kasaan. Nyt onkin hyvät olosuhteet yöharjoitusten suunnitteluun. Erityisesti olisi kiva harjoitella yöaikarasteja.

  • nimimerkki

    Petteri H

    21.11.2018 klo 21:08
    Ok. Suunnittelen parit treenit joihinkin maastoihin. Saatte sitten itse liputtaa kun löytyy sopiva päivä, jos en satu olemaan paikalla.

  • nimimerkki

    Anna

    22.11.2018 klo 10:01
    Kuulostaa todella hienolta! Tämä lauantai ei valitettavasti sovi, mutta joku muu kerta kyllä!

  • nimimerkki

    Pepi

    22.11.2018 klo 12:00
    Jos päivä sopii, voin tuoda kaluston paikalle, jos Petteri tekee muun valmiiksi.

  • nimimerkki

    Pe Jy

    22.11.2018 klo 15:20
    Minulle kävisi,PreO yö la n klo 17 jos muita on tulossa??
    Olen ohikulku matkalla

  • nimimerkki

    Petteri H

    22.11.2018 klo 18:51
    Tähän mennessä on vasta yksi ilmoittautunut. Järjestetään vain jos vähintään viisi ilmoittautuu huomiseen klo 19 mennessä. Ilmoittautumiset tänne tai petteri.hakala98(at)gmail.com. Ohjelma ilmoitetaan sitten illan aikana.

  • nimimerkki

    Petteri H

    23.11.2018 klo 19:34
    Huomenna ei järjestetä harjoituksia.

  • nimimerkki

    Petteri H

    1.12.2018 klo 17:06
    Suunniteltuna on Nokialle 10 rastin yöpreo ja muutaman aseman tempotreeni. Voitte itse ehdottaa, mikä ajankohta sopii parhaiten, aikaisintaan ensi lauantaiksi ehdin piirtää radat. Tietysti pitäisi olla lähes lumetonta että jyrkänteet näkee. Jos maa jäätyy vielä syvemmältä, liputuksestakin tulee vaikeampaa. Mikäli talvi tulee ensin niin sitten kannattaa odottaa siihen asti että lumi on sulanut. Ennen lehtien puhkeamista nämä kuitenkin kannattaa käydä kiertämässä, koska lehtien seasta ei kaikki tempon liput näy ja pimeäkin tulee silloin vasta myöhään.

  • nimimerkki

    Juha

    3.12.2018 klo 07:51
    Vielä pari päivää vastata kyselyyn. Kasaan yhteenvedon tuloksista keskiviikkoiltana. Linkki: https://fi.surveymonkey.com/r/32GLC9Y

  • Ari Uotila

    3.12.2018 klo 08:12
    Jos Petteri harjoitukset onnistuu vielä ennen joulua, niin lauantait käy minulle. 8.12. ja 15.12. Mites muut, joudatteko joulukiireiltä...

  • Ari Uotila

    3.12.2018 klo 08:12
    Jos Petteri harjoitukset onnistuu vielä ennen joulua, niin lauantait käy minulle. 8.12. ja 15.12. Mites muut, joudatteko joulukiireiltä...

  • nimimerkki

    Petteri H

    3.12.2018 klo 23:43
    Lauantai 8.12. olikin nuo talvirastit Nokialla. Sellaisessa maastossa johon voi toteuttaa omatoimitempotreenin, mutta tuona päivänä voi olla ylimääräisiä lippuja näkyvissä.

    Minä en pääse paikalle kuitenkaan, eli ajankohta riippuu osallistujien aikatauluista sekä Pepin, jos hän toimii liputtajana. Eli heti kun tarpeeksi moni ilmoittaa itselleen käyvistä päivistä, voidaan päiväksi valita enemmistön suosikki. Mutta ennakoitavissa on joulukiireitä ja lumisateita siihen malliin että taitaa jäädä keväälle, ellei nyt alakin tapahtua.

  • nimimerkki

    Pinja

    4.12.2018 klo 06:40
    8.12. Olisi minulle hyvä.

  • nimimerkki

    Pinja

    4.12.2018 klo 06:44
    Tai itse asiassa mietin 8.12 vain iltaa eli yöpreota. Päivämenojen takia en ehdi silloin tempoa. 9.12. tai 15.-16.12. sopisi.

  • nimimerkki

    Antti

    5.12.2018 klo 15:48
    Summasin viime kautta ja otin ensi kauden kehitystä vaativaksi kohteeksi normaalikilpailun aikarastityöskentelyn. Siinä aion ottaa isomman kehitysharppauksen. Oma erityisyytensä on lisäksi mahdollisesti sekä Eurooppa-cuppin että maailmanrankiin kuuluvan maaottelun yöpreon aikarasti.

    Aikarastiharjoitteluun keksin hyvän kilpailuformaatin, jonka annan vapaasti teidän kaikkien toteutettavaksi:
    1. Rata koostuu aikarastiasemista (esim. 10 kpl).
    2. Aikarastiaseman voitosta saa yhden pisteen.
    3. Aikarastiaseman sijoista 2.-n. saa nolla pistettä.
    4. Radalta eniten pisteitä kerännyt voittaa.

    Kaksipäiväisiä arvokilpailuita ajatellen kisan voisi toteuttaa myös kahden aikarastiaseman kokonaisuuksista koostuen. Pisteen saisi siis aina kahden peräkkäisen aikarastiaseman nopeimmasta yhteisajasta.

    Tällaisessa harjoituksessa voisi etsiä normaalikilpailun aikarasteilla tarvittavaa tekniikkaa ja luonnetta. Tempoharjoitukset ja -kilpailuthan ovat rauhallista ja tasaista puurtamista normaalikilpailun aikarasteihin verrattuna, joten niistä ei saa samaa harjoitusvaikutusta.

  • nimimerkki

    Petteri H

    5.12.2018 klo 18:04
    Ihan kannatettava ajatus. Tuolla laskutavalla tulee kyllä niin paljon tasapisteitä, että tarvitaan yksi ihan tavallinen aikarasti. Tai kokonaisajan mukaan. Ecto-kisat ja niitä ylemmät ratkaistaan yleensä aikarastilla, ja se on ainoa preon osa-alue jota Suomen maajoukkue voi treenaamalla olennaisesti parantaa. Pisteenmenetykset ei ole samalla lailla ennakkotyöllä vältettävissä, muuta kuin kisakokemusta kartuttamalla.

  • nimimerkki

    Lauri M

    6.12.2018 klo 09:37
    Tasapisteistä ei Petteri kannata ottaa paineita - kunhan voittaja saadaan selville. Koen harjoitusmuodon kannustavan vahvasti maksimaaliseen vaudinpitoon suoritusvarmuuden kustannuksella enkä näe tätä ainoastaan positiivisena asiana. Antin ehdotus kahden aseman aikojen yhteenlaskusta kannustaisi pienempään riskinottoon ja voisi toimia pistelaskukaavana paremmin.

    Tämän vuoden puolella viikonloput ovat täynnä, tammikuusta alkaen ehdin paremmin.

  • nimimerkki

    Antti

    6.12.2018 klo 17:06
    Ajatukseni on juuri maksimaalisen vauhdin hakeminen kovalla riskillä. Se ei siis yleensä vastaa optimaalista kilpailusuoritusta, mutta harjoituksissa pitää välillä pyrkiä rikkomaan rajansa reippaasti, jotta voi sen jälkeen hilata optimaalista kilpailusuoritusta paremmalle tasolle. Siksi keksin myös pistelaskumenetelmän, jossa vain voittaminen merkitsee. Tasapisteissä voi vaikka katsoa kakkossijojen määrän. Uskoisin ainakin itse syttyväni tällaisesta harjoituksesta, jossa lähdetään kilpailemaan asemakohtaisista voitoista. Jos jollekin asemavoitoista kilpaileminen tuntuu mahdottomalta, niin silti hyvän harjoituksen saa tehtyä omalla tasollaan.

    Minullakaan ei joulukuussa ole aikaa. Vuodenvaihteessa aloitan ammattilaisuran tarkkuussuunnistajana, joten sitten ehdin mukaan harjoituksiin.
« aihelistaan

Osallistu keskusteluun

tai aloita uusi keskustelu »

Roskapostin esto ei onnistunut. Ole hyvä ja yritä uudelleen.
Kysely talven 2019 harjoittelusta