Keskustelu

« aihelistaan

Ryttylän tempo


  • nimimerkki

    Mikko

    3.9.2017 klo 10:43
    Kiitokset ratamestarille ja toimitsijoille hyvästä tempotreenistä!

    Ekalla asemalla ykkösrasti nasahti väärään talonkulmaan mutta muuten meni ihan ok. 38s yksi virhe.

    Toka asema oli vaativa mutta kuitenkin selkeä, neljäs lippu lipsahti foxtrotiksi kun näytti olevan notkossa ja nenän oikealla puolella. Oikea notko oli hieman piilossa enemmän oikealla. 42s yksi virhe.

    Kolmannella asemalla tajusin kolme neljästä nollasta mutta ehkä helpoin eli iso pistekumpare polun vieressä oli hieman piilossa ja vastasin siihen D. 48s yksi virhe.

    Neljäs asema oli hankala, nollasin turhaan toisen ja kolmannen lipun vaikka nollat olivat olleet tähän asti selviä. Kun vika rasti oli selvä nolla niin tajusin kämmänneeni. 52s kaksi virhettä.

    Vika asema meni nappiin, ehkä treeni oli jo purrut :) 36s ei virheitä.

    Yhteensä siis 216s ja 150s virhettä. Tulos 366s. Vastaus keskiarvo 7,2s, Mäntsälässä muistaakseni 7,7s eli aika pieni ero vaikka yritin harjoituksen vuoksi vetää rivakampaa vauhtia. Mäntsälässä osui kyllä paremmin 46/50 kun nyt 25/30.

    Tempo vaatisi kyllä lisää harjoitusta rutiinin saamiseksi ja sitä kautta aikakin nopeutunee.

    Voisiko treenin tehtäväkartat saada nettiin niin niitä voisi ihmetellä vielä jälkeenpäin? Mäntsälän kisoista tehtäväkartat jo ovatkin netistä ja niitä on tullut tsiigattua.

  • nimimerkki

    Mikko

    3.9.2017 klo 10:46
    Ylimääräisen ketjun voi poistaa.

  • nimimerkki

    Martti

    3.9.2017 klo 13:17
    Yksi virhe kolmosasemalla, sama kuin Mikolla. Ajat minulle tyypillisen hitaita:
    47, 53, 41, 40, 46. Tulos 227 + 30 =257

  • nimimerkki

    Juha

    4.9.2017 klo 10:18
    Hyvät asemat oli Antti virittänyt. Kiitos treenistä.

    Virheitä riittämiin. Ensimmäinen asema ilman lukulaseja. Pisteet niin pienellä alueella, että kartasta en saanut mitään selvää eli arvaamalla mentiin.
    32 sek + 2 virhettä
    31 sek + 1 virhe (Martti oli ainoa, joka tämän aseman oikein. Usealla 4-5 virhettä.)
    30 sek + 2 virhettä
    22 sek + 1 virhe
    Viimeiseltä aika jäi tulematta. Toimitsijan arvio oli, että nopeammin kuin Pinja ja oman tuntuman mukaan samaa tahtia kuin edellinen => aika haarukassa 20-25 sek + 0 virhettä

    Yhteensä 315-320 sek.

    Alku tahmeaa, mutta lopussa alkoi sujua normaalisti. Parilla viimeisellä asemalla ehdin pari tehtävää jopa harkita hetken. Aikaisemmilla aika ei kulunut harkintaan, ei ainakaan määrätietoiseen. Rutiinin puutetta vai mitä, mutta sama tuntuu toistuvan kaikissa kisoissa ja treeneissä. Olen ensimmäisellä asemalla hidas ja usein tehnyt myös virheen tai pari. Joskus kun pääsisi kisaamaan niin, että alkuun 2-3 verryttelyasemaa ja siitä suoraan kisaan.

  • nimimerkki

    Pinja

    5.9.2017 klo 06:21
    Ylläpitäjä on muokannut tätä viestiä.
    Oli kiva tempo, kiitos!

    1.Asema 26s. Määritteitä ja sitä, kumpaan taloon ympyrä on keskitetty sai katsoa, mutta määritteiden tulkintaa helpotti istumasuunta etelään, eli määritteiden visuaalinen sijaintiohje (esim. luoteiskulma) piti vain kääntää maastossa vastakohdakseen.

    2. 32s. Haasteellista, mutta kiistatonta käyrätempoa, jos nyt oletetaan, että alle 1m nollia ei tällaisessa ole. Paljon piti verrata kotaan. Yksi virhe, sanoin oikealla notkossa olevaan kolmanteen tehtävään F. Oli sekin kiistaton tehtävä. Erotin oikean notkon, kun heti aseman jälkeen minulle kerrottiin, että siinä oli virhe.
    3. Asema. 30 s +30 s. F-lipun viereisen kivinollan tajuamista jo ennen istumista auttoi, että olin käynyt siinä lasten kanssa aamulla, kun lasten radan rasti oli kartoitetussa kivessä.

    4. 46s. Ruohokasvillisuus peitti vähän B-lipun nenää, ja kesti kauan todistaa se suht oikeaksi suhteellisella sijainnilla muihin kohteisiin. Muutenkin välillä oli vaikea olla varma, että rastit ovat ihan oikein notkoissa ja nenillä, mutta koska ei löytynyt selkeitä nollausperusteita, vastasin liput paitsi viimeiseen tehtävään. Tahdon ratkaista tehtävät ja vastata kun tiedän vastauksen, ehkä siksi olen hidas tällaisella asemalla, joka on enemmänkin suhteellinen kuin ihan eksakti.

    5. Asema. 27 s.

    Tulos 181s +30s=211s.




  • nimimerkki

    Jyrki

    5.9.2017 klo 22:18
    1. asemalla kaikki oikein, 33 s.
    2, asemalla 8 ja 9 väärin, 51 s.
    3. asemalle olin menossa innokkaana toimitsijaksi enkä katsonut ympäristöä ennen istumista tuoliin. Enkä päässyt kartalle kunnolla. Vain rasti 18 oikein, 65 s.
    4. asemalla rasti 22 väärin, 39 s.
    5. asemalla kaikki oikein, 56 s.

    244 + 240 = 484 s.

    Vain pari kertaa tempo-kisassa ja parissa tempo-harjoituksessa olleena olin tyytyväinen siihen, että pari asemaa sentään onnistui kohdalleen. Paljon pitäisi kokemusta saada, ja nopeutta...

    Oli kiva olla toimitsijana - siinä näki myös miten eri tavoin tehtäviä ratkottiin. Ja huomasi, etten ollut ainoa, jolle ko. asema oli vaikea.

    Kiitos Antille tehtävistä!
« aihelistaan

Osallistu keskusteluun

tai aloita uusi keskustelu »

Roskapostin esto ei onnistunut. Ole hyvä ja yritä uudelleen.
Ryttylän tempo