Keskustelu
« aihelistaan
Tarkkuussuunnistus lajina
-
nimimerkkiMarko
27.7.2016 klo 17:12Tänään O-Ringenin välipäivänä tarjottiin perinteiseen tyyliin mahdollisuus käydä tutustumassa tarkkuussuunnistukseen. Radat olivat toisen osakilpailun kisaratoja. Kun esimerkiksi viime vuonna kokeilijoita oli 180, niin nyt radan kävi järjestäjien mukaan kiertämässä arviolta 700-800 uteliasta! Sanomattakin lienee selvää, että kartat loppuivat kesken ja niitä joutui odottelemaan. Paalulle ei tahtonut päästä kuikuilemaan, mutta hyvä oli meininki. -
nimimerkkiMartti
28.7.2016 klo 10:27Hyvin on tarkkuussuunnistus O-Ringeniläisiä kiinnostanut. Eiköhän tuosta porukasta joku jää koukkuun ja alkaa totisemmin lajia harrastamaan.
Uteliaisuuttani kyselen, että miksiköhän 3. osakisan rastit 12-23 on tuloksissa mitätöity. -
nimimerkkiMarko
28.7.2016 klo 18:15Rata oli kaksiosainen ja ymmärtääkseni joku oli valittanut jälkimmäisellä osalla kuulemani mukaan aika hetkellisesti olleesta sumusta. Näin tuo toinen osa oli päätetty mitätöidä. Mutta paikalla olleet tietänevät paremmin. -
nimimerkkiEsko
28.7.2016 klo 21:48Välillä on O-ringenillä kartta, rtm, oma pää ja tunturin huippu ollut sumussa. Esim. 1. päivänä kartta oli heikko, 2. päivänä 14- ja 21-rastin liput olivat sentään samalla kartalla. 3. päivä joillekin sattui sumu ja 4. päivänä osa oli juossut maastossa jo suunnistaen ja pieniä muotoja tihrusteltiin sateessa. Aina on kuitenkin taitavat olleet taitavia. Itse olen leimaillut miten sattuu väärään tai oikeaan ruutuun. -
nimimerkkipena
31.7.2016 klo 22:50
O-Ringenin 3. päivän toisen osan aikana tuli sakea sadepilvi (siis todella pilvi aina maanpinnasta ylöspäin). Pilvi kesti noin 3 - 4 minuuttia; itse olin tuolloin leimaamassa rasteja 15 - 20 ja esim jälkeenpäin kuulin, että rasteilla 19 - 20 oli 4 lippua vaikka en nähnyt niistä yhtään. Taisin kuitenkin saada näiltä arvailluilta rasteilta enemmän oikein kuin kirkkaalla säällä tiirailluista.
Kartat olivat 1: 5 K ja kork.käyrät 5 m ja tavallisia suunnistuskarttoja, ei siis edes tarkennettuja (voi surkeus, ja näitä seikkoja ei ollut ilmoitettu etukäteen). Karttoihin olisi kaivannut edes kaikkien tiheikköjen lisäyksen (kun sentään joitain puskia oli lisätty); olisi ollut edes jotain lukemista, eikä vain tiirailua tunturissa ja arvailua käyrien kulusta. Liputuksen suhteen olisi pitänyt noudattaa Jarin ohjetta, "jos lippu on oikealla hehtaarilla niin valitse lippu". Jotain hyvääkin; Eskon kanssa mitattiin 2 kiven korkeus 60 - 70 cm, eli siis sääntömääräisen 1 m.
Osallistu keskusteluun
Roskapostin esto ei onnistunut. Ole hyvä ja yritä uudelleen.