Keskustelu

« aihelistaan

Maaottelu ym. toukokuussa


  • nimimerkki

    PekkaS

    8.3.2015 klo 13:09
    Taitaa olla aika suunnitella kevään menoja. Löysin Ruotsin sivuilta tietoa maaottelusta ja muusta ohjelmasta toukokuun puolivälissä.
    Suunnittelin lähteväni tuonne omalla autolla, jotta saan taas moponi mukaan. Autoon sopisi kaveriksi yksi matkustaja.
    Aikataulu olisi varmaan seuraava: Lähtö torstaina (helatorstai) 14.5. Turusta iltalaivalla. Perjantaina 15.5. ajo Stenungsundiin )Göteborgista pohjoisen) ja osallistuminen viestiin (3 osuutta). Yöpyminen hotellissa (tms.) ja lauantaina 16.5. maaottelun 1. kilpailu (klo 10.00) ja Tempo. Sunnuntaina 17.5 maaottelun 2. kilpailu. Laskin, että sunnuntaina ehtii vielä ajaa iltalaivaan ja siten paluu Turkuun olisi maanantaina 18.5. aamulla.
    Kattokaas tietoja osoitteessa http://www.orientering.se/ImageVaultFiles/id_86891/cf_78/PreO_i_V-st-_Gemensam_inbjudan_2015.PDF

    Kysymys kuuluu siis: Olisiko joku halukas lähtemään kyytiini. Voisin varata laivaliput lähiaikoina. Menomatka kun on helatorstaina, voi olla muitakin kulkijoita liikkeellä.

  • nimimerkki

    hans

    9.3.2015 klo 21:26
    Samanlaista aikataulua tai suunnitelmaa ajattelin itsekin (ainakin menoon). Siellä tarjotaan harjoitusta torstaille, mutta se jäisi väliin. Perjantain viestin aikataulusta ei ole kerrottu mitään, mutta eiköhän ole illan suussa, joten siihen ehtisi yö-laivalta.
    MUTTA voiko mitenkään kuvitella ehtivänsä sunnuntain iltalaivaan? Reittiohjelmat sanoo ajoajaksi yli 6 h 40 min ja satamassa pitäisi olla klo 19 (laiva lähtee klo 20). Melkein olisi turvallisempaa jättää paluu aamulaivalle.

    Olen lähdössä autolla ja Sari lähtee tällä tietoa mukaan. Meillekin mahtuu kyytiin kaksi. Mutta siis paluu vasta maanantain päivälaivalla.
    Kuten Pekka sanoi, kannattaa varauksia mahdollisimman nopeasti tehdä, joten ilmoitelkaa halukkuudesta tulla kyytiin.



  • nimimerkki

    Anna

    10.3.2015 klo 08:36
    Me ollaan ehkä myös tulossa, mutta omin kyydein eikä suoraa reittiä.

  • nimimerkki

    Roope

    10.3.2015 klo 12:06
    Valitaanko joukkueet tuonne maaotteluun jo pian vai vasta kevään ensimmäisten kisojen jälkeen?

    Joka tapauksessa yhteiskyytit kiinostaa mutta tällä tietoa pääsisin lähtemään vasta perjantaina.

  • nimimerkki

    hans

    10.3.2015 klo 21:26
    Joukkueet tuonne valitaan vasta mahdollisimman myöhään eli 4.5. FinTrailO:n jälkeen. Tätä ei ole vielä julkaistu, koska se on odottanut WTOC-valinnan aikataulua eli olemme pyytäneet WTOC-nimien ilmoittamiselle lisäaikaa, jotta sen voisi tehdä vasta maaottelun jälkeen. Nykyisellä aikarajalla pitäisi tehdä juuri ennen maaottelua.

    Joka tapauksessa tuonne maaottelu-kisaan kannattaa kaikkien lähteä, jos vain suinkin mahdollista riippumatta siitä onko joukkueessa tai ei.

    Roope olisi siis lähdössä vasta perjantaina ja luulisi tähän löytyvän yksi autollinen.

    Pekka kaipaili seurakseen eli kyytiinsä yhtä. Minun ja Sarin kyytiin on ilmoittautunut Pinja eli meilläkin on yhdelle vielä tilaa. Me tulemme takaisin maanantaina päivälaivalla eli nopealla ilmoittautumisella pääsee mukaan meidän varaukseen ;-)

  • nimimerkki

    Pekka S

    11.3.2015 klo 13:03
    Joo, taidat Hanski olla oikeassa tuon laivalle ehtimisen kanssa. Täytyisi päästä yhdeltä lähtemään, niin sitten varmaan onnistuisi. Täytyy odotella, jos ruottalaisilta tulisi kutsu ja tarkempaa tietoa. Nimittäin, jos kisa alkaisi aamulla yhdeksältä, ottaisin kyllä lipun iltalaivaan.
    Viimeksi kun olimme Pepin kanssa Oslon vieressä maaottelussa, mietimme että tuoltakin olisi ehtinyt iltalaivaan, kun olisi lähtenyt heti kilpailun jälkeen tuloksia odottamatta.
    Odottelen vähän aikaa (ainakin reilun viikon, kun olen Ylläksellä) ja katson tilannetta sitten. Lähtijöitä kuitenkin on varmaan useampikin autollinen, joten eiköhän matkaseuraakin järjesty.
    Muuten tuo maanantain päivälaivakin sopii, laivalla vaan on niin hemmetin tylsää lorvia päivä.

  • nimimerkki

    Pepi

    13.3.2015 klo 12:13
    Minulle sopii autokyyti. Tapoihini ei normaalisti kuulu tuo kiireesti lähteminen, mutta kuski päättää.

  • nimimerkki

    hans

    17.3.2015 klo 20:56
    Minulla on auto täynnä ja laivaliput varattu. Pinja ja Martti tulee Sarin ja minun kyytiin. Meillä paluu vasta ma-aamulaivalla.
    Pepille kyyti kelpaisi ja Pekalla yhdelle tila ;-)
    Roopekin sopisi kyydeistä. Anna perheineen tulee omia reittejä.
    Eiköhän 2-3 autollista tämänkin lisäksi kuitenkin ole lähdössä, mutta koittakaa kasata itse sopivat autolliset, jotta pääsette varaamaan ajoissa ylitykset.

  • nimimerkki

    Antti

    20.3.2015 klo 16:18
    Tiedoksi joukkueenjohtajalle ja muille: valitsin lentolinjan. Meno pe 15.5. Norwegian klo 7.00-9.30 ja paluu su 17.5. Norwegian klo 18.30 - 23.25.

    Perjantain viestin lähtö on klo 13.

  • nimimerkki

    hans

    22.3.2015 klo 21:23
    Tuo Antin lento-valinta ei ole huono.
    Meillä tekee näköjään tiukkaa ehtiä tuohon viestiin, vaikka laiva onkin aikaisin aamulla satamassa. Pitää joukkueet viestiin kasata siten, että paikalla olijat aloittaa ;-)
    Matkalta voidaan viestitellä väliaikoja eli ehditäänkö viestiin ollenkaan.

    Muidenkin olisi aktivoiduttava, koska noiden päivien aikaan on varmaan enemmänkin matkustajia ja paikat saattaa tulla varatuiksi muille.

  • nimimerkki

    Esko

    23.3.2015 klo 08:53
    Suunnitelmissa on maaottelun yleisökisat, MM-kisaviikon yleisökisat, O-ringen, kunhan töiltä lomapäiviä järjestyy. Lento + vuokra-auto todennäköisin matkustusmuoto.

  • nimimerkki

    Antti

    23.3.2015 klo 14:31
    En yhtään epäile, etteikö Hannun kyydissä ehtisi viestiin. Eri asia on, kuka uskaltaa istua kyydissä.

    Torstain harjoituksen voi muuten tehdä perjantai-iltanakin. Illat on valoisia, niin voisi hyvin käydä tekemässä iltaharjoituksen viestin jälkeen. Kannattaa hyödyntää kaikki rastit MM-valmistautumisessa.

  • nimimerkki

    Pepi

    23.3.2015 klo 15:53
    Tällä tietoa minulle sopii lähteä Pekan kaveriksi. Kuulun joukkueisiin tai en.

  • nimimerkki

    pena

    24.3.2015 klo 21:18
    Lähteekö kukaan 15.5 Finskillä, paluu 17.5 Finskillä; suorat lennot, inhimillisemmät lähtöajat. Kyytiin mahtuu.

  • nimimerkki

    Pekka

    26.3.2015 klo 18:48
    Nonnin, nyt minäkin varasin laivamatkan ja Pepi on nimetty matkaseuraksi. Varasin menon Turusta 14.5. illalla ja paluun 18.5. päivälaivalle, eli ei ole mitään kiirettä sunnuntain kilpailun jälkeen.
    Minä sain reittihaulla Vikingin satamasta viestin kilpailukeskukseen 5h 18 minuuttia, eli kyllä tuonne pitäisi ehtiä.

  • nimimerkki

    Pepi

    30.3.2015 klo 12:37
    Kuittaan.

  • nimimerkki

    Pekka

    30.3.2015 klo 19:11
    Varasin saman tien Tukholmasta huoneen 17.5 -18.5. kätevästä paikasta, eli Tukholmaan tullessa juuri ennen Årstan tunnelia. Vartin ajo aamulla satamaan.
    Hotellin nimi rehvakkaasti New World Hotel ja hinta 77 euroa.

    Varataanko majapaikat tuolla kilpailupaikkakunnalla keskitetysti vai jokainen omia aikojaan?

  • nimimerkki

    Anna

    30.3.2015 klo 22:55
    Laivamatkat varattu, eli tulossa ollaan. Jos viestiin on tarpeen, voin/voidaan osallistua (jos osuudet ovat peräkkäin, ei yhtäaikaa).

  • nimimerkki

    Esko

    31.3.2015 klo 06:44
    Maaottelusta löytyy tietoa täältä:

    Anmälan: Senast fredag 8 maj 23:59, via Eventor, eller valter.gebl@midroc.se.

    http://eventor.orientering.se/Events/Show/9644?culture=en-GB

    http://www.woc2016.se/en/competitions/wtoc

  • nimimerkki

    Jari

    3.5.2015 klo 21:09
    Lennetään Miian kanssa pe klo 11:55 Finskillä Göteborgiin. Ollaan siellä 12:20 paikallista aikaa.

    Vuokrasin myös auton (V70 tai vast) joten meidän mukaan mahtuu hyvin pari hemmoa jos joku kyytiä tarvitsee.

  • nimimerkki

    Sami H

    19.5.2015 klo 00:58
    Hieno matka ja hienot kisat. Siinäpä tärkeimmät.

    Lähtö Kuopiosta kävi kolessa kelissä ja pienessä tihkusateessa. Kuopiosta junan lähtö myöhästyi 20 minuuttia, kun olivat unohtaneet tarkistaa jarrut. Onneksi onnistui kiriminen ja Tampereella juna olikin aikataulussa. Vastaa ottokomietean (Hannun) kanssa tehtiin nopsa Nokian kierros ja matka Tampereelta Turkuun sujui sitten ongelmitta (mukaan Martti). Turussa odotettiin porukka kokoon (mukaan Pinja) tai Pinja odotti ja päästiin matkaan kohti Tukholmaa.

    Ilta meni mainiosti (ravintolassa Hannu maksoi) ja perillä Tukholmassa laivan piti olla 6:30. Herätys säädettiin 5:45, jotta ennätetään aamupalle. Illalla hytissä ei tullut varmistettua, että oltaisiinko perillä suomen vai ruotsin aikaa? No, hytin televisio lävähti päälle 6:15, terveisellä: teillä 15 minuuttia aikaa poistua, hyvää matkaa. Että mitä? Miksi herättys ei toiminut? Älylaite oli vaihtanut kellonsa ruotsin aikaan, vaan ei ollut siirtänyt herätystä. Kamppeet ylle nopeasti ja kohti aamupalaa. Yksikään ravintola ei ollut vielä auennut ja tunnelma ravintolakannella oli kiireetön. Laivan herätys toimi suomen ajassa eikä ruotsin. Jaahas, mitäs seuraavaksi. Aamu ei voinut enää paremmin alkaa kuin kuulutuksella: Ensintä töiden vuoksi laiva on satamassa Tukholmassa noin kello 8:00 paikallista aikaa. Eli 1,5 tuntia myöhässä. Laivan lopulta saavuuttua sataamaan päästii jonottamaan ulos. Oltiin toiseksi viimeisessä autossa, joka laivaista ulos ajoi ja ensimmäiseen risteykseen sataman edustalla päästiin 8:30. Alkoi menetettyn ajan takaa-ajo.

    Kello oli 12:20, kun pysähdyttiin tankkaamaan reilut 400 kilometriä myöhemmin Göteboring koilispuolella ja porukka hajaantui etsimään vessoja. Matkaa jatkettiin 12:30 ja kilpailupaikalle saavuttiin lähdön aikoihin noin kello 13. Kyydissä ollut viestin aloittaja myöstyi korkeintaa 5 minuuttia, ja toinen joukkue kyydissämme saapuneiden SI:n korttien puuttuneen vuoksi suunnilleen saman verran. Toimitsijat kysyivät maksaisinko osuuteni/joukkueeni, mutta totesin, että Hannu maksaa.

    Viestistä jäi ankkurin näkökulmasta hieman ristiriitaiset fiilikset. Konsepti varmaan toimii ihan hyvin, mutta ei puhettakaan, että se olisi sen seurattavampi kuin tavallinen kilpailu. Toisaalta viestin aloittajilla voi olla toisenlaisetkin käsitykset, sillä pääsiväthän he seuraamaan tuloksien syntymistä. Ennen virallisia tulosia läksimme, osa harjoitukseen toiset teilleen.

    Siitä matkamme jatkui hotellille, jossa Hannu lupasi maksaa huoneet. Sitten hän lähti lentokentälle. Onneksi hän myös palasi mukanaan joukkueen täydennyksiä (mukaan Marko).

    Ensimmäinen varsinen kilpailupäivä. 9:30 auto 1 (Hannu,Sami,Martti ja Marko) lähdettiin kohti kilpailukeskusta. 9:45 Anna soittaa Hannulle, että missä olette lähtöön on aikaa 30 minuuttia! Selvisi onneksi nopeasti, että kyseessä oli väärin katsottu lähtöaika. Päivälle oli lupailtu sadetta ja ilma oli kolea. Pääsin hyvissä ajoin matkaan ja mukaan ottamalleni sateenvarjollekin tuli käyttöä. Rastit 10-14 ratkaisin pidellen toisellä kädellä sateenvarjoa ja toisessa käsessä vapisi kartta. Poolo ja tuulipuku oli hieman liian vähän rannikon tuulessa.

    Pääsin nopsaan pois ja kymmenisen hengen aikarastijonoon. TempOssa ei juuri tarvinnut jonottaa (joskin toisilla on tästäkin toisellaiset mielipiteet) ja kävely taipaileilla sateenvarjo osoittautui tarpeelliseksi. Molempien kilpailujen tulokseen olen tyytyväinen, vaikka parannettavaakin jäi. Edellisen päivän viestin järjestäjät kyselivät Hannun (tai rahojen) perään, mutteivat jääneet häntä odottelemaan, kun selvisi että hän tulee myös seuraavana päivänä kisaamaan. Ensimmäisen päivän jäljeen suomen ykkösjoukkue johti.

    Illan istujaiset siirettiin myöhemmäksi venyneen TempO-kilpailun vuoksi. Tarjonta ei ollut Tanskan tasoa, mutta tunnelma, tilava tila ja keinutuolit olivat plussaa.

    Toinen päivi, auto 2 ja lähes käänteinen lähtö järjestys. Lähtö tapahtuikin vapaassa järjestyksessä aikarastin vetävää tahtia. Kilpailun aluksi en huomannut katsoa tarkkaa lähtöaikaa ja pitkiä välejä selvittäessä (4-6) aika tuntui menevän kuin siivillä. "Selviä" paikkoja en viisinyt kauaan katsella ja muutama virhe näistä tulikin varsin helposti.

    Molempien päivien radat vaati täyttä keskittymistä, laajaa ja järjestyksestä riippumatonta havainnointia. Useita rasteja piti ratkaista samalla, joka oli mahdollista sääntöihin sisälletyn porsaanreiän ansiosta. Mikään ei kisassa rasti ei ollut ratkeamaton, josta todisteena kumpanakin päivän yksi täysin oikea rivi. Viestin järjestäjä sai Hannun kiinni ja palkitsi parhaan suomalaisjoukkueen hunajalla.

    Palkintojenjaon jälkeen kello 15:30, kukin lähti ennalta määrättyä reittisuunnnitelmaa noudattaen rivakasti matkaan. Paluumatkallemme tehtiin reitinvalinta tietä 44, jonka liittymän ohi ajatukisissamme hujautettiin. Asiaan havahdutiin noin 10 km myöhemmin. Göteborin lentokentän kohdalla ohitettiin liittymästä kääntyvä seurue, joka vei kiireellisempiä kentälle.
    Syömään ja vessaan pysähdyttiin Macissa noin kello 18. Jonottamiseen tylsistynyt Hannu totesi: "Me hän ollaan tätä sarjaa." ja käytti invavessaa. Lähdimme liikkeelle ilman Marttia, mutta onneksi tämä havaittiin ajoissa.

    Saavuimme Tukholmaan _NEW_WORLD_HOTEL_-hotellille noin 21:30. Emme löytäneet parkkipaikkaa, joten Hannu lähti selvittämään asiaa. Ulko-ovesta pääsi ovipuhelinta käyttäen tyhjään aluaan, josta puhelinta käyttämällä sai ohjeet talleluukkuhin jotka sisälsivät avaimet. Joskin puhelin soi Hannulle, sen sijaan, että Hannu soittaisi puhelinrespaan. Parkkipaikka oli portin takana. Porttikoodin 4,3,0,5 Hannu osasi illan jälkeen myös takaperin, koska parkkipaikalta ei päässyt takaisin pääovelle kuin kirjoittamalla porttikoodin portin raosta toisella puolen sijaineilla näppäimillä. Päästyämme sisään, hississä avainta piti näyttää yhtä aikaa, kun samalla valitsi kerroksen (eri käsillä ja samalla kädellä tehtynä ei onnistunut).

    Aamulla matkalle hotellilta satamaan tarvittiin yksi U-käännös. Paluumatka laivalla onnistui ongelmitta, joskin Martti jäi välillä jonnekin. Tiemme erosivat Turun rautatieasemalla, josta junaan päästyäni rupesin kirjoittamaan tätä. Nyt istun bussissa, kotimatkaa jäljellä vielä yli neljä tuntia.

  • nimimerkki

    Roope

    19.5.2015 klo 13:41
    Kiitos Samille hyvästä reissuraportista!

    Onko kisojen karttoja julkaistu jossain? Itse löysin vain tulokset.

  • nimimerkki

    Lauri K

    19.5.2015 klo 14:32
    Perjantaina kisottiin trailo-viestissä. Kuulisin mielellään palautteen sekä ruusut että risut kilpailuformaatista. Vielä on noin viikko aikaa ennen kuin lyödään MM-kisojen viestidemon radat lukkoon. Olisi mukava kuunnella viikonlopun kisasta palautetta.

    Tällä hetkellä radat ovat TOC:n ehdotuksen mukaiset, niin että jokaisella osuudella on kymmenkunta rastia ja jokainen osuus käy ne peräjälkeen mahdollisesti pienellä hajonnalla. Yksinkertaisimmillaan 3 eri rataa.

    Nyt tarvitaan siis palautetta seuraaviin kysymyksiin:
    1. Onko "Ruotsin mallista" mitään iloa yleisölle? Kesto 3,5h? Tuoko rastien valinta lisäarvoa? Jos olit kisassa mukana, niin tuliko viesti-fiilistä?
    2. Miten tempoaseman ja preorastien määrän suhde toimi? Ottaen huomioon ettei latisteta muiden maiden kilpailijoita sillä, että hyvät tempospesialistit sisältävä joukkue on varma mitalisti.

  • nimimerkki

    Pepi

    19.5.2015 klo 19:38
    1. Ainoa etu yleisön kannalta on, että joukkueet kilpailevat samanaikaisesti ja osuuksien tulokset ovat valmiina samoihin aikoihin. Aina yhtä tylsää tai mielenkiintoista katsella sivusta sitä, kun ruoho kasvaa tai järki juoksee. Kesto oli laskettu sen mukaan, että reitin kokonaispituus oli suuri. Lyhentämällä reittiä ja tiivistämällä rasteja sitä voisi lyhentää. Rastien valinta toisi lisäarvoa, jos a) suunnittelupalaveri olisi mahdollinen, b) osuuden rastimäärä ei olisi kiinteä, vaan "haarukassa".

    2. Suhde vaikutti tarkemmin miettimättä ihan toimivalta. Varsinkin, kun Preo oli noin paljon virheitä tarjoava. Jos Preo on täsmällisempi, siinä tulee ehkä turhan vähän eroja.

  • nimimerkki

    Jari

    20.5.2015 klo 00:34
    Minulle jäi päällimmäisenä mieleen hienot rannikkomaastot. Avoimia kalliorinteitä, joissa A-klusteri idea toimi hienosti. Ensi vuoden wtoc tulee olemaan aivan erilainen kuin aiemmat kisat.

    Perjantain viestistä voisi oikeastaan todeta ettei tämän pitkävetisempää kisaa ole ollut pitkään aikaan. Hauskuutta viestiin antoi suorituksellaan vain Mr 18.

    La preo ja tempo käytiin yhtä jäätävässä säässä kuin FinTrailO. Norskien mukaan sää oli 'suomalainen'. Preo kisan alussa tuntui ettei pääse millään kiinni karttaan ja tehtäviin. Vaativaa oli. Muutaman rastin jälkeen kone alkoi käydä normaalisti ja tappo rytmi löytyi. Hölmö huolimaatomuus ja nukahtaminen tapahtui loppupään rastilla ja se ainoa virhe tuli siinä.

    Maaliintulon jälkeen ruokakassille. Siitä preo aikarastijonoon reiluksi puoleksi tunniksi. Vettä tuli. Tuuli. Siinä sitten hytistiin. Turha oli jonotus. Ruuti oli kastunut ja järki jäässä. Pihalla olin, 2xE:tä tuli vastattua. Tarkoitus oli tosin vastata Foxtrotit, mutta oli kirjaimetkin hukassa. No hätä, mitään näistä lipuista ei kysytty!

    Preo aikarastin jälkeen alkoi suoraan tempo ja kuvittelin että jonotus jäi preo aikarastille. Erehdyin. Tempon 1asemalle oli n. tunnin jono. Sade jatkui ja tuuli vihmoi. Oli vilukin. Aloitettiin Jukola valmistautuminen mäkivedoilla. Puolisen tuntia hölkätessä ruumiinlämpö nousi, veri kiersi ja aivot saivat happea. Olo parani.

    Eka asema hallinnassa, vaikka kiviaidan pään missasinkin. Sen verran hätäinen olin että pomppasin ylös jo neljännen tehtävän jälkeen. Toinen asema oli haastava rantakallio. Yhdellä virheellä selvisin, siinä tehtävässä oli kyllä pikkasen vedätyksen makua.

    Kolmas asema. Murheenkryyni. Luin eka tehtävän ohella koko maastokonaisuuden. Sen jälkeen vastasin 1-3 tehtävät pam-pam-pam nopeudella. Sitten toimitsija keskeytti, tarttui karttoihin ja kysyi mitä vastasin.Zero. Puhuivat keskenään jotain ja sitten homma jatkui. Rastilta lähtiessäni en edes tarkastanut korttiani vaan löin sen suoraan muovikassiin. Paha moka ja oma vikani! Vasta su iltana kun näin tempon vastaukset ymmärsin ettei kakki mennyt asemalla putkeen. Neljä virhettä. Pyysin kortin tarkastusta ja totesivat että syötössä oli tapahtunut virhelyöntejä. Kaksi virhettä jäi -tehtävät 2ja3. Minulla oikeat vastaukset oli kirjattu korttiin väärin päin! Se siitä keskeytyksestä.

    Neljäs asema kulki hyvin 19 s ja kaikki oikein. Viideskin asema ok, yksi virhe , ja senkin lasken osittain vedädytksen piikkiin, sillä lippu oli syvyys suunnassa metrin irti koulun seinästä katoksen alla. Olisi pitänyt olla seinässä kiini.

    Tempon lopputulos oli kuitenkin hyvä, lopulta 6.sija. Jossittelun sija tosin jäi, sillä olisin kiilannut vain kolmella virheellä Maritin ja Martinin väliin kolmanneksi ilman tuota 3aseman häslinkiä.

    Sunnuntai. Musta päivä. Kaikki meni pieleen aamusta iltaan. Pekka tarjosi autokyydin lähtöön (1,5km), kunnes puolimatkassa huomasin että silmälasit olivat kisakeskuksessa. Takaisin autolle puolijuoksua ja takaisin reipasta kilpakävelyä. Lämpö ja syke nousi ylämäessä. Vähän myöhässä ehdin lähtöön ja siitä suoraan aikarastille. Ei mennyt taaskaan putkeen. Itse radalla tein hölmöjä virheitä ja kaikki 'arvausrastit' tietysti väärin. Tulos tyly 6 väärin. Joukkueen heikoin lenkki :-(

    Antti ja Marko saatiin sentään onnistuneesti lentoasemalle. Se olikin päivän ainoa onnistuminen, sillä Petteriä viedessämme hotellille ajoimme Göteborin keskustassa ensiksi kiellettyä ajosuuntaa ja sitten koko korttelin matkan raitsikka linjaa pitkin. Nokian navikaattorissa ei reitinvalinnat olleet ihan kohdillaan! Ettei tapahtunut enempää mokia niin jätettiin Petteri parin korttelin päähän hotellistaan :)

    Näin pieleen meneviä päiviä ei onneksi ole montaa vuodessa.

  • nimimerkki

    Kyllikki

    20.5.2015 klo 16:00
    Kiitos ilmeikkäistä matka- ja suorituskuvauksista. Nauroin ääneen - kesken johtoryhmän kokouksen ...

  • nimimerkki

    Pinja

    20.5.2015 klo 23:13
    Viestiformaatin toimivuudesta sanoisin, että melko tylsää sitä oli seurata, mutta onneksi sää suosi.
    Rastien valintamahdollisuus oli taktinen lisä, sillä jätin yhden, mistä en ollut varma, ankkurillemme Jarille, joka kyllä teki nimeämisvirheen kyseisellä rastilla. Antti käyttikin sitten rastien valintamahdollisuuden täysimittaisesti kiertämällä ensin kaikki rastit ja valitsemalla ratkaistavaksi ne, joita ei osannut ratkaista oikein.
    Tempon ja preon suhde oli hyvä, mutta tehtävien lukumäärän lisäksi tähän vaikuttaa suuresti preo- ja temporastien absoluuttinen ja suhteellinen vaikeus.

  • nimimerkki

    Anna

    21.5.2015 klo 14:01
    Aloitusosuudella viestissä oli kivaa, kun sai valita rastit ja miettiä taktiikan. Mutta ymmärrettävästi loppuosuuksilla ei ollut tätä mahdollisuutta enää. Myös viesti-idea oli siinä mielessä kiva, että minä ainakin juoksin, jotta loppuosuuksille jäisi enemmän aikaa. Mutta olihan sitä aikaa aika paljon joka tapauksessa, että sen puoleen pitkäveteinen kisa tämäkin (katsojalle).
« aihelistaan

Osallistu keskusteluun

tai aloita uusi keskustelu »

Roskapostin esto ei onnistunut. Ole hyvä ja yritä uudelleen.
Maaottelu ym. toukokuussa