Keskustelu

« aihelistaan

ITT2 - Internet Tempo Trophy 2

• nimimerkki

Lauri

2.6.2013 klo 13:59
    Ylläpitäjä on muokannut tätä viestiä.
    Netissä (www.trailo.it) pyörii vielä muutaman päivän Internet Tempo Trophy 2. Käykäähän pelaamassa. Tällä hetkellä johtoa pitää Pinja 975 sekunnilla (ilmeisesti 11 väärin) ja toisena on Marit Wiksell 995 sekunnilla (17 väärin). Minä suoritin tehtävät yhteensä 1053 sekunnissa, tosin virheitä 8 enemmän kuin Pinjalla. Huikein suoritus on ehkä italialaisella Guido Michelotilla, jolla on 25 väärin ja on 22 sekuntia nopeampi kuin minä. Kisassa voi siis pärjätä joko huolellisella kartan luvulla tai sitten nopealla vastaustekniikalla!

Omat kommentit kisasta ennen sen loppumista on, että se on "vaikea".

• nimimerkki

Lauri

3.6.2013 klo 18:09
    Mitäs muut mieltä ITT2:sta? Noin niinkuin yleisesti ottaen? Seurasin tuossa juuri Antin suoritusta ja otin vähän videollekin.

• nimimerkki

..jatkuu edelliseen

3.6.2013 klo 18:10
    ..Tuloksista päätellen aika arvaamiseksi on mennyt tämä kisa kärjenkin osalta.

• nimimerkki

Martti

3.6.2013 klo 18:42
    Minun koneellani ei voinut kunnolla pelata tätä tempopeliä. Kuvat latautuivat hitaasti ja ainakin yksi jäi kokonaan aukeamatta. Kun kello kuitenkin kävi, niin arviosta heitin vastaukset.

• nimimerkki

Jari

3.6.2013 klo 18:59
    Haastavia tehtäviä - osa meni arvaukseen lippu vai nolla. Yhdellä asemalla tuli harrastettua kännykkään puhumista ja tehtävien ratkaisemista yhtäaikaa, kun asiakas soitti juuri parahiksi kun ensimmäistä tehtävää vasta odotin :)

Parilla asemalla kartta oli minusta piirretty aika eksoottisesti. Vaati mielikuvista että sai täsmäämään.

Talvella yritin tehdä tehtäviä läppärin näytöllä. Siitä ei tullut mitään. Tällä kertaa oli käytössä kunnon iso näyttö, joka selvästi auttaa. Toinen tähän netti tempoon liittyvä tekniikan puute itselläni ainakin on se ettei osannut käyttää ohjelman suurennuslasia. Muistin/huomasin sen vasta nyt illalla kun treenailin niitä vanhempia tehtäviä pois. Jo alkoi kulkea.

• nimimerkki

Pekka

3.6.2013 klo 20:46
    Ei mielestäni ollut oikein onnistunut rata, liput olivat pääsääntöisesti kovin kaukana. Suurennuslasi kyllä helpotti.
    Mielikuvitusta piti käyttää aika runsaasti, että keksi mitä karttaan oli kuvattu. Sen verran olin pihalla, että tulos oli yllättävän hyvä. Paitsi tietysti aikaa oli turha käyttää noin paljon.

• nimimerkki

Pinja

4.6.2013 klo 22:53
    Varsinkin ensimmäisellä asemalla olin ihan pihalla. Sellainen olo, etten takaa saaneeni yhtään oikein. Eli oli vaikeaa. Kyllä luonnossa on helpompi hahmottaa maastoa kuin kuvassa. Ulkomainen maastokin vaikeuttaa asiaa: kun raja jyrkänteestä kartoitettuun ja kartoittamattomaan kiveen on liukuva, eikä sellaiseen karstimaahan ole oikein tottunut, niin vastauksesta on vaikea olla varma kellon juostessa.

Minulla oli läppäri, joten suurennuslasi oli tarpeen, mutta sen käyttö kyllä hidastaa aika paljon toimintaa.

Mutta aivan upeaa, että meille tarjotaan tällaisia eksoottisia tarkkuussuunnistuskokemuksia ihan kotiin asti!

• nimimerkki

Jukka

5.6.2013 klo 21:44
    Olen samaa mieltä kuin aiemmat keskustelijat.

Eka kisa oli parempi kuin tämä. En osta läppäriä isompaa näyttöä tätä lajia varten. Nyt etenkin kaukana olleiden lippujen ja niiden tarkoittamien kohteiden kartalle saaminen oli vaikeata. Auttaisiko se, jos kuvat olisi otettu noin 10-15 metrin korkeudelta? Se ehkä toisi kolmatta D:tä ruudulle. Ennen kartan ilmestymistä ruutuun loin karttakuvan päähäni monta kertaa aika lailla väärin ja sitten kartta oli melkoinen yllätys.

Taktiikkani oli vastata heti, kun saan mielestäni aika hyvän vastauksen (harvempi oli). Keskiarvoaikani oli 28 s. Väärin meni aivan kammottava määrä. Marko käytti keskimäärin 46 s. Se lienee aika optimaalista ajankäyttöä huikean taidon lisäksi. Marko teki lisäksi tämän varmaan työpaikkansa neuvotteluhuoneessa jättinäytöllä...

Vastaamalla 1,2 sek/lippu eli siis täysin arvaamalla ja saaden karkealla todennäköisyyslaskennalla noin 7 oikein olisi sijoittunut noin sijalle 78. Se on liian hyvin 121 osallistujan kilpailussa.

Hyvillä mielin totean, että vastaamalla 23 oikein ja 32 väärin irtosi kuitenkin SM-plaketti. Käytän silti elo-syyskuun taitteessa Keravalla vähän eri taktiikkaa.
« aihelistaan

Osallistu keskusteluun

tai aloita uusi keskustelu »

ITT2 - Internet Tempo Trophy 2

Ethän ole robotti? Kirjoita yhteenlaskun vastaus alle.

viisi + kolme =